top of page

Handelsbetingelser hos HP-Wellness

Generelle oplysninger
HP-Wellness
Gemmet 1, 4. th.
2400 København NV
CVR nr.: 44672529
Telefon: 22789407
Email: helle@hpwellness.dk

Priser


Hos HP-Wellness er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret
til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.


Betaling


HP-Wellness modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal,
MobilePay, Bankoverførsel, JCB, Diners Club, CB, UnionPay, Discover og American Express. Betalingen
vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl.
moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Betaling for behandlinger i klinikken
skal betales på forhånd, afbud kan ske indtil 12 timer inden gratis, der efter skal der betales 50% af prisen
på behandling, ved udeblivelse er hele beløbet tabt.


Levering


Begge shops sender til hele Danmark. Se betingelser og priser i webshoppen. Der er direkte salg i
klinikken.


Reklamationsret


Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale
og/eller fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den
konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af
produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. HP-Wellness vil
dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
HP-Wellness
Gemmet 1, 4. th.
2400 København NV
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

​

Refusion


Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg nr og kontonr, så det aftalte
beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da
det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

​

Fortrydelsesret

​

Screenshot 2025-01-13 at 13.51.32.png

Forever Living har 90 dages fortrydelses ret, også selvom man har brugt af produktet. Emballagen skal
returneres og så får man beløbet refunderet. Gælder ikke ved genkøb af samme varer.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse
herom.


Varer undtaget fortrydelsesretten


Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens
forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen
er fuldt udført.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.


Returnering


Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din
fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du
ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Varens stand ved returnering


Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord
prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved
fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige
værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså
afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.


Tilbagebetaling, dette gælder kun for fysiske varer, ikke behandlinger.


Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end
den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra

den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige
transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har
fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Afhentning i butik


På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde er det
muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i
vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.


Persondatapolitik


For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger
om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt


Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne
behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for
HP-Wellness. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og
hvilke rettigheder du har som registreret.


Klagemuligheder – oversigt og links:


Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online
klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: helle@hpwellness.dk

bottom of page